Bystřický kapitán Ondřej Vícha jde k největšímu rivalovi

29.07.2016 09:45

O angažmá v Novém Městě říká:

Rozhodlo to, že konečně nebudu muset dojíždět

Autor: Deník/ONDREJ DUDÁŠ

 

Nové Město na Moravě - Kývl největšímu rivalovi. Kapitán bystřických fotbalistů Ondřej Vícha už patří konkurenčnímu Novému Městu. Pikantní přestup odchovance Bystřice, který v klubu působí od malička a opustil ho do té doby pouze kvůli štaci v jihlavském ligovém dorostu, se tak definitivně stal realitou.

„Nijak dramaticky to neberu a myslím, že ani nikdo z obou klubů. Možná ostatní lidi se na to můžou dívat jinak,“ říká třicetiletý stoper.

 

Oba kluby hrají stejnou soutěž, oba se pohybují v podobných patrech, proč jste se rozhodl pro změnu?

Z jediného důvodu, kterým je dojíždění. Osm let už žijeme v Novém Městě. Je sice pravda, že Bystřice není tak daleko, ale myšlenka, že mi odpadne cestování, byla nakonec zásadním faktorem.

 

Vrchovina vás lákala už v minulosti, zkusila to tedy letos znovu?

Už v únoru mi volal nový trenér Libuša, že by měl zájem. Jenže v polovině soutěže na tom Vrchovina s Bystřicí byly podobně a já nechtěl kluky nechat ve štychu. Slíbili jsme si, že se k tomu v květnu vrátíme, což se také stalo. Do poslední chvíle rozhodování jsem byl na vážkách.

 

Pro Bystřici jsou zápasy s Novým Městem největší derby, mezi kluby panuje rivalita, to jste v potaz nebral?

Já už těch zápasů mám za sebou dost, už mě to tak nebere. Možná to ale lidi vezmou jinak, uvidíme.

 

Co na váš záměr říkali v Bystřici?

Trenéru Mašovi jsem to oznámil ještě před koncem sezony, důvody chápal, vedení klubu mi také nebránilo, i když prý jsem jim udělal čáru přes rozpočet.

 

Oba kluby mají svá specifika, jaká byla v Novém Městě aklimatizace?

Velké rozdíly bych v tom nedělal. Je pravda, že Bystřice to v minulosti hrála výhradně se svými, ale v posledních letech se to také změnilo, už tam jsou, stejně jako v Novém Městě, i hráči odjinud.

 

Rozdílem je třeba atmosféra na zápasech, v té si polepšíte, že?

Přesně tak, kdyby v Bystřici hrál, já nevím kdo, tak nepřijde ani 150 lidí, atmosféra na Vrchovině je přece jenom fotbalovější.

 

Už máte za sebou první ostrý zápas, v předkole MOL cupu jste vypadli se Starou Říší. Co vám to utkání napovědělo?

Moc toho není, protože jsme tam z důvodů dovolených a dalších věcí jeli v jedenácti lidech a na lavičce byl pouze náhradní brankář. Domácí asi o ten gól lepší byli.

 

Jak se vám hrálo s novým parťákem Lukášem Smetanou?

Přijde mi to podobné jako s ostatními spoluhráči v Bystřici.